Я английский достаточно неплохо понимаю, но разговаривать и , тем более, составлять вопросы у меня вообще не получается. Я сам составил все эти 15 вопросов, но ,скорее всего, все они неправильно построены.
Если не в тягость, подкорректируйте, пожалуйста, вопросы.
Заранее спасибо
1) Какая страна стала крупнейшим в мире рынком?
1) What country became the world’s largest market for new passenger cars in 2009/2010?
China.
2) Кто играет ключевую роль в создании занятости в Европе: автомобильная индустрия или её поставщики?
2) Who are of key significance for value creation and employment in Europe : The automotive industry or its suppliers?
The automotive industry and its suppliers are of key significance for value creation and employment in Europe and especially in Germany.
3) Что означает модель "Ниша в нише"?
3) What does model »niches-within-niches« means?
Small number of units produced per model, as well as product requirements which increasingly differ on a regional level
4) Сколько людей работает в автопроме Германии?
4) How many people work in automobile industry in Germany?
The automobile industry in Germany have, approximately, 797000 workers.
5) Авто производители и их поставщики обеспечивают 800 000 или более 1.8 миллион рабочих мест ?
5) Does Automobile manufacturers and their suppliers provide 800,000 or almost 1.8 million jobs in Germany?
Automobile manufacturers and their suppliers provide almost 1.8 million jobs in Germany.
6) Может ли переход на новые технологии привода быть рискованным для авто производителя?
6) Can the transition to new drive technologies be risky for the car manufacturers?
The prospective transition to new drive technologies in vehicle construction certainly harbors risks for German car manufacturers and suppliers since their current know-how in conventional drives will be devaluated.
7) Мировой автопром переживает время потрясений и переворотов, так ли это?
7) The global automobile industry is currently facing a time of turmoil and upheaval, is not?
Yes, the global automobile industry is currently facing a time of turmoil and upheaval.
8) Почему переход к новым технологиям привода рискованый для авто производителя?
8) Why the transition to new drive technologies is risky for the car manufacturers?
Because their current know-how in conventional drives will be devaluated.
9) Переход к новым технологиям привода предлагает авто производителю новые возможности, так ли это?
9) The prospective transition to new drive technologies in vehicle construction offer the German automobile industry new opportunities, is not?
Yes, it’s true.
10) Какие возможности откроются для автопрома, когда производитель примет эти изменения?
10) What opportunities will be opened for Germany’s automotive industry, when manufacturers apply this change?
Germany’s manufacturers will be leader in the premium segment
11) Что означает модель " использовать, но не владеть"?
11) What does mean concept "using instead of owning" ?
Unrestricted transition between cars, public transport and non-motorized transport
12) Какую роль в таком случае будет играть автопром?
12) What role will be played in that case by automotive industry?
The automobile industry then plays the role of a mobility services provider, supplying the vehicles and an unrestrictedly accessible infrastructure and selling the mobility service.
13) Когда этот концепт примут во внимание?
13) When this concept will be taken into account?
The first steps in this direction are already being taken, e.g. by Daimler with the Car2Go project in Ulm and Austin, Texas.
14) Какие шаги запланированы в автомобильной индустрии?
14) What steps are planned in the automotive industry?
Global development of the automobile markets
Export dependency and excess capacities
Potential diversification and structural change
Shifts in the supply chain
Employment effects of structural change
15) Что такое "• Потенциальная диверсификация и структурное изменение" ?
15) What is “Potential diversification and structural change”?
The diversification and structural change options of the German automobile industry will be examined in two directions:
• Differentiation of the product range starting with the premium, volume, low-price/micro segments and, if applicable, going down to the »niche-within-a-niche« models.
• Diversifying by developing new mobility concepts and extending the value creation of car manufacturers by mobility services.